h1

Drakar till pojkarna. Och äpplen, och fordon…

11 februari, 2013

Ett par kompisars son var här och fick välja tyg till en tröja. Han har gjort det förut och verkar tycka att det är kul så jag gör gärna om det. Han väljer stensäkert ut ett tyg utan vidare eftertanke och hans mamma blir lite förvånad varje gång för hon har gissat något annat. Nu blev det drakar:

IMG_7637

 

Tyg: Singeljersey med lycra, drakar från Znok, rött från någon annan.

Modell: Ottobre

Bra: Jag älskar drakarna och särskilt den här färgsättningen. Det var Velebloggaren som köpte ut åt mig, tack igen!

Dåligt: Att jag bloggar så sällan att jag inte kommer ihåg vilka nummer jag ritar av mönster ur…

 

När jag ändå var igång klippte jag tröjor till kisen:IMG_7642

 

Tyger: Singeljersey med lycra, drakar från Znok, fordon, ränder och blått från JNY och äpplen från Tygfabriken i Huskvarna.

Modell: Samma Ottobre, stl 122.

Bra: Härlig kvalitet på ränderna!

Dåligt: CP:n orkar inte riktigt med kantbanden när jag sytt över sömmarna med det randiga tyget eftersom den kvaliteten är så stunsig och fin…

 

2 kommentarer

  1. Vilka fina tröjor!


  2. Åh, jag älskar också drakarna. Jättefina tröjor allihop!



Kommentera

