h1

Trosor i korta banor.

20 november, 2012

Lisa som har LG-sömnad har (som jag skrivit om tidigare) haft en ”trosklubb” där hon skickat ut material och beskrivning på hur man skall sy en trosa från hennes mönster ”LG-trosan”. Jag hann vara med i klubben ett drygt år och har lärt mig massor! Det här är de sista två utskicken:

 

Tyg: De vita är i bomullsblandning med genombruten resår av den typ man hittar i ”vanliga” sybehörsaffärer, Rosmönstrad resår i midjan på ena paret, badresår i midjan på andra. De mörka är i ett stretchigt syntetmaterial med mycket bra stuns. Förutom blommig spets är midjan också dekorerad med stråveck mitt fram. Kul sätt att variera vilket tyg som hest med!

Bra: Lärorikt, jag har använt stråveken på fler underkläder sedan dess och även använt benresår av samma typ som de vita. Tyvärr vet jag inte hur de håller i längden, all annan resår jag köpt av Lisa har hållit otroligt bra.

Dåligt: Att lisa har varit tvungen att lägga ner klubben. Det är mycket jobb med den men jag hoppas på att hon skall hitta på något sätt att lägga ut de äldre trosorna i alla fall, så vi som gick med sent får en chans att lära oss mer.

Kommentera

